G A B I N E T    D I E T E T Y K I    M E D Y C Z N E J    I    P S Y C H O D I E T E T Y K I

H O M E      D I E T E T Y K A      P S Y C H O D I E T E T Y K A      M L   D U O      G A B I N E T      K O N T A K T

Czym się zajmuje Gabinet Dietetyki Medycznej
i Psychodietetyki?

– odchudzaniem
– terapią psychodietetyczną
– zdrowym odżywianiem
– żywieniem w alergii pokarmowej
– żywieniem w sporcie
– żywieniem kobiet w ciąży i karmiących
– żywieniem dzieci
– żywieniem w chorobach dietozależnych
– warsztatami i szkoleniami dietetycznymi

Opracowujemy wyłącznie Plany Żywieniowe, dopasowane do oczekiwań pacjenta. Przygotowujemy diety odchudzające, diety dla osób z nietolerancją pokarmową/alergią pokarmową, diety dla osób o zwiększonej aktywności fizycznej, diety w jednostkach chorobowych oraz diety dla tych, którzy po prostu chcą się zdrowo odżywiać.
Ponadto, w trakcie trwania dietoterapii monitorujemy jej postępy i utrzymujemy stały kontakt z pacjentem.
Otyłość
Otyłość to plaga naszych czasów. Otyłość to nie tylko defekt urody, ale także ryzyko chorób przewlekłych, które skracają nasze życie m.in. nadciśnienie tętnicze, choroba niedokrwienna serca, zawał serca i udar mózgu, cukrzyca, choroby nowotworowe czy depresja. Praca z pacjentem otyłym to dłuższy proces, ale jakże skuteczny!
Jeśli decydujesz się rozpocząć program redukcji wagi to musisz być świadomy pracy, która na Ciebie czeka: konsekwentne stosowanie się do zaleceń dietetycznych, ruch! Nie rzadko konieczne będzie wsparcie psychologa lub psychodietetyka. Klucz do leczenia otyłości zaklęty jest w Twojej motywacji do zmiany stylu życia i w Twojej konsekwencji w działaniu!

Dieta dziecka
Jesteś rodzicem i nie wiesz w jaki sposób karmić swoje dziecko?
Układamy Indywidualne Plany Żywieniowe dla dzieci od 1 roku życia. Podpowiemy Ci, w jaki sposób zachęcić niejadka do jedzenia, jak nauczyć malucha prawidłowych nawyków żywieniowych oraz dostosować dietę do jego rozwoju, aktywności fizycznej i indywidualnych potrzeb.
Pamiętaj! Nawyki żywieniowe kształtują się już w pierwszych latach życia, dlatego zadbaj o to, aby Twoje dziecko nie musiało się zmagać z nadwagą lub otyłością w przyszłości i naucz je zdrowego odżywiania się. Skorzystaj z naszej pomocy i zyskaj pewność, że Twoje dziecko otrzymuje wszystkie potrzebne składniki odżywcze.

Żywienie kobiet w ciąży i mamy karmiącej
Z przejęciem oczekujesz maleństwa i chcesz, aby dostało to, co najlepsze? W taki sam sposób powinnaś przygotować swoje ciało na przyjęcie gościa, który będzie mieszkał pod Twoim sercem przez najbliższe 9 miesięcy. To Ty będziesz jedynym źródłem dostarczającym mu pożywienie. Wszystko co będziesz jeść i pić, będzie jeść i pić rosnące w Tobie dziecko.
Racjonalna dieta kobiety w czasie ciąży i karmienia piersią powinna dostarczać odpowiednią ilość kalorii oraz zawierać niezbędne składniki odżywcze (białko, tłuszcze, węglowodany, witaminy, składniki mineralne) w odpowiednich ilościach i proporcjach.
Chętnie pomożemy Ci w tym ważnym momencie życia i nauczymy, jak prawidłowo się odżywiać. Dopilnujemy także, aby Twój przyrost masy ciała był odpowiedni oraz żebyś po urodzeniu dziecka szybko i zdrowo wróciła do dawnej formy.

Zdrowa kobieta
Nawet jeśli jesteś zdrowa, to tryb życia, macierzyństwo, stres i upływ czasu, mijające lata (menopauza) nie pozostają wobec Ciebie obojętne. Problemy ze skórą, włosami, paznokciami? Bezsenność? Utrata koncentracji i problemy z pamięcią? Przekonaj się, jak wiele możesz osiągnąć za pomocą prawidłowo zbilansowanego jadłospisu! Pozostań młoda i piękna, zdrowa dla siebie samej i swoich najbliższych.
Alergicy / Diety eliminacyjne
Jesteś alergikiem lub nie tolerujesz niektórych składników pożywienia i nie wiesz jak w odpowiedni sposób zbilansować swoją dietę? Samodzielne ułożenie takiego jadłospisu jest bardzo trudne, ponieważ pomimo wielu wykluczeń musi ona dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych.
Ustalamy indywidualne diety eliminacyjne, uwzględniające wyłącznie produkty, które nie wywołują u Ciebie niepożądanych reakcji. Pamiętaj! Jeżeli masz alergię/ nietolerancję pokarmową odpowiednia dieta zmniejszy Twoje dolegliwości i poprawi jakość życia.

Osoby uprawiające sport
Potrzebujesz specjalnie dobranych programów dietetycznych. Zapotrzebowanie na główne składniki pokarmowe oraz na witaminy i minerały u sportowców jest dużo wyższe niż u przeciętnego człowieka, ponadto zapotrzebowanie to jest różne w zależności od uprawianej dyscypliny sportowej oraz okresu treningowego.
Opracowujemy programy żywieniowe wraz z oszacowaniem zapotrzebowania energetycznego i analizą dotychczasowej diety.

Choroby dietozależne
Właściwa dieta jest niezbędnym elementem leczenia lub profilaktyki chorób.

Cukrzyca
Nikogo nie trzeba przekonywać, że właściwa dieta jest podstawowym elementem terapii cukrzycy. Utrzymanie cukrów „w ryzach” za jej pomocą jest konieczne. Oczywista korzyść dla chorego to wolniejsze tempo rozwoju powikłań, które w przypadku cukrzycy mogą być dramatyczne m.in. zawał serca, udar mózgu, niewydolność nerek, ślepota i wiele innych problemów zdrowotnych. To, że w diecie trzeba ograniczyć cukry proste i tłuszcze nasycone, a zwiększyć podaż cukrów złożonych m.in. błonnika, wie prawie każdy diabetyk – ale co to znaczy w praktyce? Czy wiesz, że jako diabetyk potrzebujesz w swojej diecie wysokiej zawartości niektórych pierwiastków (magnezu, chromu, cynku), witamin (B1, E, C) i nienasyconych kwasów tłuszczowych?

Choroby serca
Przebyłeś zawał? Masz nadciśnienie tętnicze albo nieprawidłowy poziom lipidów? Przyjrzyj się swojej diecie! To, co jesz ma ogromny wpływ na stan twoich tętnic i rozwój miażdżycy. Powikłania miażdżycy to nie tylko choroba niedokrwienna serca i nadciśnienie tętnicze - to także zwiększone ryzyko udaru mózgu, demencji, niewydolności nerek, a także niedrożności tętnic kończyn dolnych. Podstawą Twojego leczenia, oprócz garści tabletek, powinna być właściwa dieta i wysiłek fizyczny! Dzięki właściwemu odżywianiu możesz obniżyć swój poziom cholesterolu o 25%!
Choroby przewodu pokarmowego
Praktycznie nie ma choroby przewodu pokarmowego, która nie wymagałaby interwencji dietetycznej! Właściwa dieta to niezwykle istotny element terapii w chorobach wątroby i dróg żółciowych oraz trzustki. Czy wiesz, że właściwa dieta może Cię uwolnić od wielu dolegliwości z przewodu pokarmowego np. zmniejszyć bóle brzucha, wzdęcia, nudności, opanować biegunki lub zaparcia, poprawić wchłanianie wielu składników odżywczych? Czy wiesz, że prawidłowe żywienie może się przełożyć na poprawę wyników badań i funkcji narządów m.in. właściwa dieta powoduje zmniejszenie aktywności enzymów wątrobowych czy poprawę parametrów lipidowych. Zdziwisz się jak wiele możesz zyskać!

Choroby nerek
Czy wiesz że za pomocą właściwej diety możesz mieć wpływ na spowolnienie postępu niewydolności nerek? A stosując się do wskazówek żywieniowych masz szansę odwlec moment włączenia do dializ. Osiągamy to za pomocą specjalnie zbilansowanych jadłospisów w zakresie podaży białka, potasu i fosforanów. A co z kamicą nerkową? Za pomocą właściwej diety można spowolnić tempo tworzenia się kamieni nerkowych, a także zmniejszyć częstość towarzyszących im infekcji dróg moczowych.

Anemia
Nieodokrwistość to złożony problem medyczny i może mieć wiele przyczyn. Jadłospisy opracowane dla pacjentów z anemią uwzględniają odpowiednie ilości białka, żelaza, witamin z grupy C, B, folianów, a także substancje o działaniu antyzapalnym, jak nienasycone kwasy tłuszczowe czy antyoksydanty.

Zaburzenia żywienia
Anoreksja i bulimia to potencjalnie śmiertelne zaburzenia odżywiania. Bezwzględnie wymagają właściwego prowadzenia żywieniowego! Leczenie anoreksji czy bulimii to praca zespołowa.
Pacjent uczy się samodzielności. Zarówno w sferze odżywiania się, jak i w obszarze pracy z psychodietetykiem czy psychologiem. Terapie w zaburzeniach żywienia to najdłuższe terapie w żywieniu klinicznym, ale jakże satysfakcjonujące! Dla osoby cierpiącej na zaburzenia odżywiania to często jedyna droga do wyleczenia.

FACEBOOK.COM/PSYCHODIETETYCZKA

dietetyk Jarocin Leszno, odchudzanie Jarocin Leszno, psychodietetyk Jarocin Leszno, skuteczne szybkie odchudzanie Jarocin, Leszno, zdrowe żywienie Jarocin Leszno, dietetyk dziecięcy Jarocin Leszno